Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ "ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ"

   Ως το μεγαλύτερο "μνημονιακό" έργο  παρουσιάζουν την  συνεχιζόμενη κτηματογράφηση της Χώρας οι υπεύθυνοι της εταιρείας που το εκτελούν.
   Πράγματι  όπως με το Δασολόγιο που έγινε εν τάχει και δεν μπόρεσαν οι πολίτες να προστατεύσουν τα δικαιώματα τους και απωλέσθηκαν χιλιάδες στρέμματα αγρών, χορτολιβαδικών εκτάσεων υπέρ του Δημοσίου που δεν είναι ελληνικό, έτσι τα χρονικά περιθώρια και η συγκυρία  που σχεδιάζεται  και υλοποιείται  η κτηματογράφηση λειτουργεί ως  προκρούστεια  κλίνη για τα κατοχυρωμένα ιδιοκτησιακά δικαιώματα των πολιτών και υπονομεύει την συνταγματική αρχή περί προστασίας της ατομικής ιδιοκτησίας.
   Όπως όλες οι αποφάσεις - νομοθετήσεις των μνημονίων που υπαγορεύτηκαν από την αλλοδαπή για εκτέλεση στους υποτακτικούς εγχώριους πολιτικούς κατακρεούργησαν θεμελιωμένα δικαιώματα στην εργασία, τις συντάξεις, τα κοινωνικά δικαιώματα οι περισσότερες ήταν αντισυνταγματικές  αντικοινωνικές  και πολλές φορές αντίθετες με το κοινοτικό δίκαιο.

  Ένα έργο εκσυγχρονισμού όπως είναι για κάθε χώρα το Εθνικό Κτηματολόγιο έπρεπε να έχει προχωρήσει πριν δέκα και είκοσι χρόνια  δεν έγινε με ευθύνη των πελατειακών πολιτικών κομμάτων έρχεται  εσπευσμένα ως "μνημονιακό" χωρίς να έχει εξασφαλίσει τα προαπαιτούμενα με σωστό σχεδιασμό για την προστασία του περιβάλλοντος και των εθνικών φυσικών πόρων. (αιγιαλού, υγροβιοτόπων, δέλτα ποταμών, αρχαιολογικών χώρων, πολεοδομική αταξία.)
   Αντίθετα λόγω της εσπευσμένης εφαρμογής και της οικονομικής αδυναμίας των πολιτών θα λειτουργήσει καταστροφικά για τα θεμελιωμένα συνταγματικά δικαιώματα τους στην ατομική ιδιοκτησία και κατά συνέπεια υπέρ των δανειστών που είναι οι αποδέκτες της δημόσιας περιουσίας. (ΤΑΙΠΕΔ)              
   Βάζει χρονικά περιθώρια πέραν τον οποίων παύει να υφίσταται το δικαίωμα της  ατομικής ιδιοκτησίας χωρίς να λαμβάνει υπ όψιν τους λόγους που ο πολίτης  αδυνατεί να ανταποκριθεί .      

  Καταργεί βασικές αρχές του κληρονομικού δικαίου  γιατί οι οικογένειες  και ο κάθε  πολίτης αδυνατεί να ανταποκριθεί σε μια  σύντομη διαδικασία για λόγους οικονομικής και κοινωνικής εξαθλίωσης μετά την εφαρμογή των τριών μνημονίων μέσα στην δεκαετία με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα για τους μισθούς της συντάξεις την υποβάθμιση και υποτίμηση των περιουσιακών μας στοιχείων.
   Κανείς δεν αναδεικνύει το γεγονός ότι εκατοντάδες χιλιάδες οικογενειών και πολιτών δεν μπορούν πλέον λόγω της οικονομικής ανέχειας  να ασκήσουν το κληρονομικό τους δικαίωμα  και προχωρούν σε αποποίηση κληρονομιάς  κάτι που δεν συνέβαινε πριν μερικά χρόνια.

   Οι εκτελεστές της κτηματογράφησης αγνοούν το ιδιάζων  ιδιοκτησιακό καθεστώς για τις μεγαλύτερες δασικές εκτάσεις της Εύβοιας και την ιδιοκτησία των δασών μέσω των «αναγκαστικών δασικών συνεταιρισμών» .
   Η Ευβοϊκή γη συμπεριλαμβανομένων αγροτικών και δασικών εκτάσεων αγοράσθηκε από τους Τούρκους τσιφλικάδες σύμφωνα με το πρωτόκολλο του Λονδίνου (3/2/1830) από πολίτες των κοινοτήτων που ζούσαν στον κάθε τόπο, αλλά και από εύπορους Έλληνες και ξένους που λειτούργησαν στη συνέχεια ως τσιφλικάδες.
   Από την αγορά των εκτάσεων αυτών μέχρι πριν 15 χρόνια το καθεστώς  ιδιοκτησίας παρά την δημιουργία των Αναγκαστικών Δασικών Συνεταιρισμών ,την ψήφιση αρκετών νόμων περί συνιδιοκτησίας  με το Δημόσιο, δεν ξεκαθάρισε το νομικό καθεστώς     
   Με τον Ν.3208/2003 το Δημόσιο δεν προβάλλει επιτέλους δικαιώματα κυριότητας στης περιοχές που έχουν τίτλους σύμφωνα με το νόμο, αναγνωρίζει την ιδιοκτησία μέσω Αναγκαστικών Δασικών Συνεταιρισμών και δεν αμφισβητεί την καταγραφή των ιδιωτικών δικαιωμάτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο.
   Η καταγραφή αυτών των δικαιωμάτων δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά αν το κτηματολόγιο δεν συνεργασθεί με την Ένωση των Συνεταιρισμών, τη Δασική Υπηρεσία και τους  ΑΔΣ κάθε περιοχής .
   Τα προβλήματα πηγάζουν κύρια από την ερήμωση των κοινοτήτων , την αλλοίωση των μητρώων από τους τοπικούς κομματάρχες, την απαγόρευση τεμαχισμού των μεριδίων  από την δασική υπηρεσία, αλλά και από την ελλιπή ενημέρωση των συμβολαιογράφων  για τα αναγνωρισμένα από το Ν.3208/2003 ιδιοκτησιακά δικαιώματα επί του δάσους των μεριδιούχων με συνέπεια να υπάρχουν προβλήματα (όπως στις μεταβιβάσεις μερίδων, και πωλητήρια δασομεριδίων κ.ά )        

   Για την σωστή  υλοποίηση της κτηματογράφησης έπρεπε οι Δήμοι να είναι παρόντες για να προστατέψουν τα θεμελιωμένα δικαιώματα των πολιτών (Με ενημέρωση των πολιτών, παροχή νομικής προστασίας σε  όποιον έχει οικονομική αδυναμία αλλά αναζητά και τεχνική βοήθεια).    
   Απαίτηση από το κτηματολόγιο να παραταθεί η προθεσμία παραγραφής για τους  πολίτες  που λόγω μετανάστευσης, οικονομικών η κοινωνικών προβλημάτων  αδυνατούν να προστατεύσουν τα ιδιοκτησιακά τους δικαιώματα .
   Ακίνητα εντός του αστικού χώρου που περιέρχονται στα αζήτητα να περνούν στο Δήμο για δημιουργία πρασίνου, ελεύθερων χώρων, και άσκηση κοινωνικής πολιτικής και όχι στο υποθηκευμένο Δημόσιο από τους δανειστές.
   Οι Δήμοι και η ΚΕΔ θα έπρεπε να είναι παρόντες και να συμβάλουν ενεργά στην εκτέλεση της κτηματογράφησης για την κατοχύρωση και  την εφαρμογή των  αποφάσεων που καθορίζουν τον αιγιαλό, τα δέλτα και την κύτη των ποταμών, υγροβιότοπους, αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους  και οικολογικής σπουδαιότητας, η ο χωροταξικός σχεδιασμός όπως προκύπτει από τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια.
   Η ενσωμάτωση όλων αυτών των αποφάσεων που κατά το παρελθόν έχουν προκύψει με Νόμους, Υπουργικές αποφάσεις ή Προεδρικά διατάγματα, αποφάσεις ανωτάτων Δικαστηρίων, ΓΠΣ, αποτελεί ασπίδα για την προστασία του περιβάλλοντος και κάθε πλουτοπαραγωγικού πόρου ενός τόπου από την πολιτική διαφθορά και τα οργανωμένα συμφέροντα που την στηρίζουν.

   Και τέλος μας είναι αδιανόητο να καταλάβουμε την παντελή απουσία  και αδιαφορία των κομμάτων αλλά και των ΟΤΑ από την εκτέλεση της κτηματογράφησης της χώρας που δεν απαίτησαν ρυθμίσεις αυτονόητες και υποβοηθητικές για τους πολίτες όπως:
-Άνοιγμα από το υπουργείο οικονομικών του Ε9 για τροποποιήσεις που προκύπτουν στο εμβαδόν ακινήτων που τοπογραφούνται για πρώτη φορά και είχαν αναγραφεί  κατά προσέγγιση η ακίνητα που δεν  καταγραφεί, χωρίς πρόστιμο για διευκόλυνση των πολιτών.
-Αλλά και από την πλευρά των Δήμων διόρθωση των τετραγωνικών αστικών ακινήτων που μετρούνται για πρώτη φορά με τοπογραφικό χωρίς την επιβολή προστίμου.
   Ας ελπίσουμε ότι έστω και τώρα καθυστερημένα θα προχωρήσουν σε αποφάσεις διορθωτικές για να υποβοηθήσουν την εκτέλεση της κτηματογράφησης .

                    Φραντζής  Γεώργιος
                    Πρώην  Δημ. Σύμβουλος  Χαλκιδέων
                    με την Πολιτεία Ευρίπου 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου